2014-02-05

Kan ni inte bara hålla käften?

Fy satan vad less jag blir på den här grejen vissa feminister har börjat med. Eller ja, det har väl hållt på ett tag men jag har inte reagerat och reflekterat på det förrän nu, nämligen det här med att skriva hur förtrycka de är och har varit i sina heteroförhållanden. Att även om mannen är schysst är han även en förtryckare, ett as, någon som verkligen borde fatta hur illa han gör dom osv.

Det rent ut sagt kokar i mig när jag tänker på hur mycket skit de slänger i ansiktet på oss kvinnor och män som har levt med eller lever med förtryckande partners på riktigt. Vi som har fått stryk för att vi inte håller med dom, för att vi inte har orkat diska, för att vi råkat umgås med fel kompis eller bara för att partnern har lust. Eller vi i som har fått höra varje dag hur äckliga vi är, att vi är värdelösa, fula och dåliga. Vi som har fått självkänslan förstörd dag på dag för att nåt as berättar för oss och visar på alla sätt att vi verkligen inte duger. (Ni ser, been there, done that and fortfarande inte manshatare!)

Jag försöker inte ta på mig nån slags offerkofta nu, men det är så fruktansvärt provocerande att kvinnor som faktiskt lever i helt vanliga, sunda relationer gnäller över hur svårt de har det i sitt förhållande. Fattar de inte vilken jävla skymf det är? Patetiskt och omoget. Man skulle nästan kunna säga att jag blir kränkt, hehe. Att de har mage att sitta där och gnälla över vanliga schyssta snubbar när det faktiskt är bara en bråkdel av män (enligt min högst personliga uppfattning) som verkligen, verkligen ÄR as.

Ja, det blev inget långt inlägg det här, och jag är dålig på att blogga överlag, men jag hoppas att lusten kommer tillbaka snart.

4 kommentarer:

Anonym sa...

De vill så gärna ha råkat ut för hemskheter, för det är dagens mode. Av någon fullkomligt bisarr anledning tycker vissa kvinnor om att berätta för alla som vill lyssna om "mitt tragiska liv".

Din blogg är förresten riktigt häftig!

/Rick

din mamma sa...

Ja, det är märkligt. Nån slags märklig tävling i vem som det är mest synd om.

Tack så mycket!

ObesityKillsYou sa...

Bra skrivet!

Anonym sa...

Läst igenom dina inlägg och håller med dig fullständigt..Jag tycker feminism börjar likna religion nästan med tanke på alla extremister som dyker och blir allt fler..

Skriv gärna fler inlägg:)